Minkälainen on maailman myydyin kirja v. 2003? Aiheena
seksi, tai pikemminkin prostituutio. Kertonee jotakin ajastamme. Piti
jonottaa kirjastosta. Maailmanmenestys - ja erityisesti mullahien
Iranissa! Pakko ottaa selvää.
Yksitoista minuuttia. Keskimääräinen aktin kestoaika.
Aivan selvää ei ole, onko aika laskettu pelkän penetraatiovaiheen
mukaan, vai onko mukaan otettu myös alkuverryttelyt... Tosin eräskin
Rakkauden Ammattilainen totesi, että tosiasiassa aikaa kuluu
keskimäärin vain kahdeksan minsaa... Joskus vain yksitoista sekkaa...
Joka tapauksessa, noiden hetkien ympärillä tämä maailma pyörii, enempi
vähempi täydellisesti, se on selvää.
"Ja koko tuon vuorokauden, koko tuon
kahdenkymmenenneljän tunnin sisään mahtuvan yhdentoista minuutin vuoksi
(jos ajateltiin, että miehet rakastelivat vaimojensa kanssa päivittäin,
mikä on järjetöntä ja täysin totuudenvastaista) he menivät naimisiin,
elättivät perheensä, kuuntelivat lasten itkua, puhkesivat vuolaisiin
selityksiin tullessaan myöhään kotiin, katselivat kymmeniä, satoja
muita naisia joiden kanssa olisivat halunneet kävellä Genevejärven
rannalla, ostivat kalliita vaatteita itselleen ja vielä kalliimpia
naisilleen, maksoivat prostituoiduista korvatakseen tyhjyydentunteensa,
pitivät pystyssä jättimäistä kosmetiikka-, dieetti-, kuntosali-,
pornografia- ja kauneuden valtakoneistoa..."
Teos alkaa Jeesus -sitaatilla (Luukas 7: 37-47).
Päinvastoin kuin aikansa tekopyhät, nuo fariseukset, Jeesus
Nasaretilainen, tuo palkkatyötä vieroksunut ja yhteiskunnan kanssa
napit vastakkain ollut anarkistihahmo, oli erinomaisen hyvää pataa
"langenneiden naisten" kanssa.
Sitten seuraa muinaisesta faaraoiden Egyptistä löytynyt
temppeleiden "Pyhään Prostituutioon" liittyvä runo. Yksi kirjan
sivuteemoista onkin juuri prostituution historiassa Pyhän Prostituution
katoaminen: "Kukaan ei tiedä, miksi Pyhä Prostituutio katosi
kestettyään ainakin kaksi tuhatta vuotta. Ehkä syynä olivat taudit tai
yhteiskunta, joka muutti sääntöjään samaan aikaan kun uskonnotkin
muuttuivat. Sitä ei kuitenkaan enää ole eikä tule olemaan". - Näin voi
hyvinkin olla, mutta saanemme huomauttaa, että kyllä sen joskus voi
kokea vielä nykyäänkin, nimittäin yksilötasolla. Kun mies yhtäkkiä
huomaa, että tuolla "huorallahan" on silmät kuin kaksi nauravaa
timanttia, ja Hei! tämähän on Onnea! Sinä huora, minä huoripukki, ja
meillä on hauskaa! Tuolla ulkona raivoaa Hulluus. Yhteiskunnan silmissä
tosin olemme hylkiöitä, kohta kai rikollisiakin...
Kirjan päähenkilö Maria (vrt. Neitsyt Maria) on
maalaistyttö Brasilian syrjäseuduilta. Lomareissulla Rio de Janeirossa
hän tutustuu sveitsiläiseen "manageriin", joka tarjoaa tytölle samba
-tanssijan pestiä Genevessä. Upeat lahjat, leninki jollaisesta koko
kylän tytöt voivat vain haaveilla ja runsas ennakkomaksu saavat Marian
päättämään lähteä seikkailulleen. Vähitellen Genevessä hän ajautuu
prostituoiduksi, muttei kenenkään pakottamana. Täysin tietoisena
valinnoistaan. "Sain sanoa kyllä tai ei, kukaan ei pakottanut minua
mihinkään".
Maria kulkee kadulla ja - valintansa tehtyään - miettii,
kuinka moni vastaantulijoista on todella VALINNUT sen elämän, jota
viettävät. Eivätkö sattuma ja taloudelliset realiteetit valtaisan
enemmistön olekin pakottaneet epätyydyttävään elämäänsä?
Kirjan mukaan Sveitsi olisi maailman paras paikka
harjoittaa prostituutiota.
Siisti, upea maa, korkea elintaso, ystävällisiä ihmisiä.
Kunhan vain huolehtii terveystarkastuksista ja on muutenkin poliisin
kanssa välilöissä, homma kuulemma toimii jouhevasti. No, ainakin
Geneven lehdissä on kymmenittäin pikkuilmoituksia. Toisaalta Sveitsihän
on maa, jolla ei ole ystäviä, ainakaan naapureittensa joukossa.
Sveitsiläisethän ovat Keski-Euroopan ruotsalaisia siinäkin suhteessa.
Rikkaita ja sisäisesti köyhiä. Ihmekös tuo, että prostituutio siellä
kukoistaakin.
Muistuu mieleen eräskin satunnainen tuttavuus siellä
muutaman vuoden takaa:
Afrikkalaisperäinen prostituoitu kutsui kylään. Kämppä
oli kiva, valoisa, viimeisen päälle sisustettu, moderni supersiisti
kaksio kalliin Geneven hyvällä alueella. Kaikki viimeiset elektroniset
ja kodintekniikka -herkut. Uusi auto.
Nainen oli iloinen, ja matkusteli paljon. Kertoi
omistavansa laajat tilukset kotimaassaan ja ilmeisesti elätti, paitsi
lapsensa Sveitsissä, myös perheensä Afrikassa. Ja sana "perhe" on
afrikkalaisissa ympyröissä laaja käsite...
Meikäläisestä näkövinkkelistä kirjan asetelma tuntuu
tutulta. Tällaisia Maria -tyttöjä (monet nimeltäänkin Marioita) on
Suomeen virrannut tuhansittain Neuvostoliiton romahtamisen jälkeen. Ja
virtaa jatkossakin.
Yksi syy, mikä saa Marian ryhtymään ammattilaiseksi,
ovat kovat kokemukset rakkauden saralla. Hän on jo nuorena (23 v.)
tullut siihen tulokseen, että "Rakkaus on ennen kaikkea kärsimyksen
lähde".
Toisaalta oma äitikin pikkukylässä opastaa, jotta
rahalla saa joskus aitoakin rakkautta!
Eräs ihan hyvä ajatus kirjassa vilahtelee: Elämässä ei
juuri koskaan sitä "toista tilaisuutta" tulekaan. Tartu tilaisuuteen -
tai menetä se ainiaaksi!
Näin toimii päähenkilömmekin.
Mitä seksiin tulee, on Marialla takanaan miessuhteita,
jotka eivät kuitenkaan seksuaalista tyydytystä ole hänelle kyenneet
antamaan.
Masturbaatio on sitä vastoin tullut tutuksi, ja
läheiseksi: "Itsetyydytys oli paljon vaivattomampaa ja paljon
palkitsevampaa. Mutta kaikki aikakauslehdet, televisio-ohjelmat,
tyttökaverit, kaikki, AIVAN KAIKKI, puhuivat miehen tärkeydestä".
Kirja alkaa lupaavasti, ja lukija luulee pääsevänsä
seuraamaan kelpo prostituutiokuvausta kaikkine kiinnostavine
yksityiskohtineen. Käy esimerkiksi ilmi, että - mikäli tämä pitää
kutinsa - rahallisesti Sveitsissä vosuilla todellakin voivat olla
lokoisat oltavat. Kolmensadan viidenkymmenen frangin taksasta (Eur
226,-) baarinpitäjälle tulee tilittää viisikymppiä (Eur 32,-), ja pokia
on useita illassa. Mariallakin on puolessa vuodessa kasassa noin 240
000 Sveitsin frangia (Eur 155. 000,-), tarpeeksi maatilan ostoon
Brasiliasta, mikä hänen haaveensa onkin. Helppoa rahaa, suorastaan
naurettavan helppoa. Ei tarvitse kuin levittää haaransa ja esittää
feikki -orkkua. Keskimäärin siis yksitoista minuuttia kerrallaan. Ja
noin joka viides mies haluaa vain jutella!
Kirjassa korostetaankin, että - prostituoitujen ohella -
menestyvät miehet ovat maailman yksinäisimmät ihmiset... Ilmankos nuo
kaksi ryhmää aina toistensa seuraan hakeutuvatkin! - Plussaa kirjalle
muuten siitäkin ajatuksesta, että menestystä millä alalla tahansa
seuraa väistämättä kateus ja selkäänpuukottaminen. Näinhän se menee,
"muttei haukku haavaa tee", kuten kirjassa todetaankin.
Paitsi raha, Mariaa vetää prostituutioon seikkailunhalu.
Vähitellen stoori kuitenkin latistuu.
Mukaan tulee pari "ihmissuhde" -sekoilua.
Muodikasta S/M:ääkin on saatu tarinaan ympättyä. Nuo
nk."yksityisasiakkaat" maksavat moninkertaisesti, ja kaiken huipuksi
sankarittaremme kokee sessiossa senkin, mitä lukemattomat miehet eivät
hänelle ole kyenneet suomaan: Orgasmin.
Siihen tarvitaan vain luksusluokan hotellihuone, siisti,
kohtelias, komea, älykäs, erittäin hyvin maksava asiakas, sanallista
solvausta, psykologista nitistämistä, käsiraudat, piiska, jalat
levälleen, sänkyyn ja runkkausta piiskan kahvalla. Sitten se tulee!
Oooooh! Ihmeellinen on Naisen Logiikka!
Yksinkertaista, eikö totta!
Tarinan tuossa vaiheessa mieslukija kiittää onneaan,
että on sattunut syntymään Luomakunnan Kruunuksi. Jos tuo orkidea
-osasto kerran on NOIN vaikeaa monille naisille...Onhan se meillekin
joskus, muttei ihan tuollaista extremeä sentään...
S/M -sessioissahan on usein "riskinä" mm. se, että
osapuolia alkaa naurattamaan. Ja "The Thrill Is Gone", kuten B.B. King
osuvasti eräässä biisissä toteaa. Polanskin "Katkerassa Kuussa" on
oivallinen tämmöinen kohtaus.
Kun äkkiä kesken session tekee mieli heittää naamiot
nurkkaan ja että "mitä hemmettiä tässä oikein pelleillään?". Niin
tässäkin kirjassa. Myös lukijalle tulee vaivaantunut olo sessiosta.
Mutta siis orkku Marialle. Lopultakin.
Koville otti!
Prostituution kiehtovasta maailmasta saamme tietää
senkin, että - noin yleensä ottaen - rotsihemmot polttavat enemmän
fyrkkaa kuin pukumiehet.
Kuulostaa uskottavalta.
Tarinan useassa kohdin korostetaan, miten pelokkaita ja
haavoittuvaisia asiakkaat - nuo niin sanotut "hyväksikäyttäjät" -
monasti ovat.
Edelleen Marialle jossakin vaiheessa selviää, että
miehet hakeutuvat prostituoitujen pariin - ei yksinomaan seksin takia,
kuten voisi kuvitella, vaan - tullakseen onnellisiksi! Tai ollakseen
onnellisia edes hetken. Aivan loogista, meille miehillehän Seksi =
"Rakkautta", siis Onnea.
Sitten se Marian Suuri Rakkaus.
Hän kohtaa Taiteilijan, joka kertoo näkevänsä tytössä
"erityistä valoa".
Tuonhan jokainen nainen haluaa kuulla. Ja nyt
Taiteilijalta, vieläpä kuuluisalta ja varakkaalta kuultuna se vasta
mannaa onkin!
Niin, kyllähän kauniilla 23 -vuotiaalla naisella tässä
maailmassa ottajia piisaa. Ei ku valkkaamaan! Ja ainahan se menee niin,
että se kaveri vetää pisimmän korren, joka voi tarjota - sillä
nimenomaan tarjoamisestahan on kyse - jotakin sellaista, mitä muilla ei
ole. Jotakin erilaista. Tässä Marian tapauksessa, kun prostituoidulla
nyt seksiä sattumoisin yllin kyllin on, ja irtorahaakin, kiinnostavat
keskustelut "taiteilijan" kanssa ovat se täky, joka vetää. Unohtamatta
sitä "erityistä valoa, loistoa", jonka taiteilijamme mallissaan näkee.:)
Kukapa tuota ei olisi yrittänyt. "I'm gonna make u a
star, baby" -teemaahan voi versioida monella tavalla.
Seuraa normaali seurustelun alkuaikojen "keskustelujen"
ajanjakso. Tuo aivokirurginen sörkkiminen. Normaali taktikointi: "Jos
mä nyt sanon/teen niin, niin se tulkitaan niin ja niin, mutta
toisaalta, jos niin, niin siitä seuraa se ja se..." Ja:
"Mitähän se tolla tarkotti?" Jnpp, jnpp... Kuulostaako tutulta?
Esimerkkejä kirjan rakkaus -teeman käsittelystä: "Hän on
mies. Ja taiteilija! Hänen velvollisuuksiinsa kuuluu ymmärtää, mitä
täydellinen rakkaus on". Hoh-hoijaa!
Ja: "Vapaus on vain siellä missä rakkaus on. Ihminen,
joka antaa itsensä kokonaan ja tuntee itsensä vapaaksi, rakastaa
täydellisesti". Selvä.
Täydellistä rakkautta tässä tavoitellaankin. Ei enempää
eikä vähempää.
Edelleen: "(...) oli kuin olisimme siirtyneet
ulottuvuuteen, jossa minä olin suuri äiti, maailmankaikkeus(...) -
Paulo Coelholla näkyy olevan myös "Alkemisti" -niminen menestysteos.
Alkemia? Eikös se ole sitä kun hokkuspokkus - tempuilla ainetta
muutetaan toiseksi? Ei kiitos. Armahtakee! Taidamme skipata sen
opuksen, jos kirjailijan rakkaus -hörhöilyt ovat tätä tasoa.
Seuraa ensimmäinen sänky-sessio Taiteilijan kanssa.
Sekin on "erilainen".
Kosketelkaamme toisiamme - pimeässä! Löytäkäämme
erogeeniset alueet - silmät sidottuina! Ynnä muuta paskaa. Tässä
vaiheessa lukija tekstin kaiken naiiviuden keskellä muistaa, että
tämähän on tuttua juttua. Kyse on ihan siitä samasta "Sensitivity
Training" -hömpästä, jota Härmäänkin yritettiin Jenkkilästä tuoda
joskus 70-luvun alussa, hippiliikkeen jälkimainingeissa. Eipä siitä
mitään kolmeen vuosikymmeneen ole kuultukaan, mutta nyt satusetä Paulo
Coelho näkyy kaivaneen sen koipussista...
Pikkuhiljaa, romaanin edistyessä, käy selväksi, että
kirja on kirjoitettu nimenomaan naisille. "Naisnäkökulmasta". Yksi
repliikki kertoo paljon: "Kuulkaapas, hyvä herra, yrittäkää ymmärtää
paremmin naisen kehoa!"
Kuvaavaa kirjailijan asenteelle on, että kirjassa
johdonmukaisesti jankutetaan "rakastelusta". Varmaankin naislukijoiden
mieleen. Vaikka totuus nyt sattuukin olemaan, ettemme me miehet mitään
"rakastella". Me naidaan.
Pannaan. Hässitään. Kiksautetaaan. Nussitaan.
Jyystetään. Bylsitään - mutta nimenomaan emme "rakastele"!
Aivan riippumatta siitä, että Pelle Miljoona hoilaa ja Tommy Tabermann
riimittelee "rakastelusta", vuosikymmenestä toiseen.
No, naiset sitten äänestävät heitä - ostamalla heidän
tuotteitaan, siis maksamalla heidän palkkansa.
Naisen kehosta taas voi olla montaa mieltä. Voidaan
esimerkiksi kysyä, että kun aktin aikana sattuu vilkaisemaan alakertaan
ja huomaa oman - onneksi! – kumipukuun verhotun himokkaan salkonsa
olevan joko valko- tahi punakastikkeen peitossa, tekeekö nyt niin
hirveästi mielikään alkaa "tutustumaan naisen kehoon". Eiköhän vedetä
täysillä loppuun saakka, ja sitten takaisin baanalle.
Tai unten maille...
Sama juttu, kun Kultasemme suvaitsee esitellä Kaikkein
Pyhimpänsä Miehiselle Katseellemme, niin - Kauhistuksen Kanahäkki! -
huomammekin hänen torttunsa olevan SYYLIEN ympäröimä! Miehen elämää!:)
Toisaalta on hyvä muistaa sekin, ettei "vittu ole koskaan ulkonäöllään
eikä viina maullaan hurmannut". Mutta silti niiden kysyntä jatkuu
ikuisesti hanakkana. - Anteeksi muuten, hyvä lukija, sana "vittu". Ruma
sana, mutta asiayhteys vaatii sen. Ja jo vuosiahan on sanaa viljellyt
Suomessa tuo Kauniimmaksi ja Viisaammaksi mainittu sukupuoli vähintään
yhtä runsaasti kuin me miehet, joilta ei mitään voi odottaakaan.
Kirjailija Coelho suosii sanaa "häpy". Sopiiko, että
laitetaan riita puoliksi ja puhutaan pillusta?
Niin, ja pikapanoistahan on usein tuloksena - miehen
hyvän orkun ohella - Sydänkäpysemme närkästys ja haukut palkaksi.
Paitsi tietenkin proffiksen ollessa kyseessä. Heillähän on periaatteena
tuo "Kun sä tuut, sä meet!
Seuraava potilas, olkaa hyvä!"
Kunnia Rakkauden Ammattilaisille! Palveleminen on jaloa!
Eikä se akti nyt niin hirveää voi terveelle naiselle olla, vaikkei sitä
omaa Hekuman Huippua saisikaan. Saavathan he kunnon korvauksen.
Pienestä vaivasta. Joka on miehille niin tärkeä asia.
Kerran eräskin Rakkauden Ammattilainen kertoi asiasta
kysyttäessä, että hän ei asiakkaiden kanssa ollessaan itse asiassa
ainoastaan tuntenut ei-mitään, vaan että oli täysin oman kehonsa
ulkopuolella. Naureskeli myyvänsä "tyhjää".
Kiinnostavaa kuulla.
By the way: Miksiköhän Juicen biisiä "Rakkauden
Ammattilainen" ei enää veivata radiossa juuri koskaan? Onkohan
joutunut, näinä noitavainojen aikoina, soittokieltoon "poliittisesti
epäkorrektina"? Ei mikään ihme. Harvinaisen suorasukaista prostituution
ylistyslaulua.
Mutta takaisin kirjaamme.
Aivan kuin koskettelusessio ei olisi riittänyt,
Taiteilijamme haluaa "opettaa" Mariaa Kivun Valtakunnan saloihin.
Kävelyttämällä tyttöä avojaloin kylmän Geneve -järven terävillä
rantakivillä, kunnes jalkapohjat ovat veriset ja tunnottomat!
Uskomatonta sekoilua! Höysteenä jotakin ihmeellistä, käsittämättömäksi
jäävää muka-filosofista huttua.
Rakkaus voittaa. Tämän kirjan mukaan. Se on toinen
pääteemoista. Maria ja Taitelija saavat lopulta toisensa. Orkkukin
alkaa Marialle järjestyä, kun kaveri ottaa sormensa avuksi. Jätämme
pariskunnan Pariisin lentokentälle, minne Taiteilija on tehnyt
yllätyshyökkäyksen ja pysäyttää jo kotimaahansa palaamassa olevan
tytön. Kohtaus kuin suoraan elokuvasta. Happy End? Uskokoon ken lystää.
Kirja loppuu. Elämä sen sijaan jatkuu. Puolen vuoden
kuluttua rakastavaistemme tilanne olisi varmaankin toinen...
Avioliiton ihanuudesta Coelholla on niin ikään hyvä
kohta: "Avioliito, ruoanlaitto, lapset, kerta kerralta satunnaisempi
seksi, löytyy ensimmäinen rakastajattaren kirje, päätetään järjestää
kohtaus, kuunnellaan lupauksia että asia ei toistu, toinen kirje
toiselta rakastajattarelta, uusi kohtaus ja uusi uhkaus erota, tällä
kerralla mies ei puolustaudu yhtä vakuuttavasti, sanoo vain
rakastavansa häntä. Kolmas kirje kolmannelta rakastajattarelta, jolloin
päätetään pysyä vaiti ja teeskennellä tietämätöntä, koska mies
saattaisi sanoa, ettei rakasta häntä enää ja että hän on vapaa
lähtemään". Suurin piirtein noinhan se menee.
Toinen pääteema kirjassa on klitoris. Vaginaorgasmin
vaikeus, jopa mahdottomuus. "Keskittykää klittaan!", kuuluu teoksen
ilosanoman julistus.
Ukko Freud tosin noin sata vuotta sitten Wienissä tuli
tutkimuksissaan (jotka lienee suorittanut etupäässä vastaanottonsa
divaanilla) siihen tulokseen, että naisen orkku ikään kuin ulkoisista
elimistä sitten siirtyisi vaginaaliseksi. Miten väärässä hän olikaan!
Klitta on kaiken A ja O, G-pistettä unohtumatta. Siinä
stoorin ydin. Ja tämä on siis maailman myydyin kirja vuonna 2003.
Saamme kirjailija Coelholta jopa yksityiskohtaiset
ohjeet klitan kiihottamiseksi naisen orkkuun asti. "Yritä ajatella
klitoristasi kellonviisarina ja pyydä kumppaniasi liikuttamaan sitä
yhdentoista ja yhden välillä, ymmärrätkö?"
Juu, juu. Asia tuli harvinaisen selväksi.
Mutta kun sukupuolet ovat täysin erilaisiksi luodut.
Värkeiltäänkin. Muusta puhumattakaan. Ja kun "siviilipuolen" nuoret
naiset ovat nykyään niin riskaabeleja, nimenomaan mitä pillun
hygieniaan tulee. Syynä mm. holtiton känninen seksi, sillä viinan
voimallahan seksi Härmässä pitkälti toimii. Ja valtiolle provikat! Ala
siinä sitten räpläämään, imuttamisesta puhumattakaan.
Ties minkälaisia tauteja on tarjolla. Päinvastoin kuin
maksullisilla, jotka tarjoavat todellisen turvaseksi -vaihtoehdon.
Päivällä, turvallisesti ja selvin päin.
Klitoris "löydettiin" naisen kehosta vasta about 1900
-luvulla, päivitellään kirjassa. Tähän tekisi mieli kommentoida, ettei
Romanttinen Rakkaus, johon länsimainen "parisuhdekäsitys" perustuu, ole
juurikaan vanhempaa perua.
Aikaisemmin puhuttiinkin rehellisesti "naimakaupasta",
mikä nyt on sitten tabu.
Kaunis ajatus, tämä kirjailija Coelhon anatominen
sukupuolivalistus. Mutta eiköhän maailma jatkossakin toimi
väärinkäsitysten varassa, ja sukupuolet jatkavat naimistaan toistensa
"ohi". Haitanneeko tuo edes mitään. Totesihan Oscar Wilde jo aikoinaan,
jotta "Täydellinen avioliitto perustuu täydelliseen väärinkäsitykseen".
Tuo naisen rööri, niin kauan kun se on kimmoisa ja
kostea ja liha sen ympärillä nuorta ja notkeaa, pysynee jatkossakin
mielenkiintomme varsinaisena kohteena. Jos ei tyydytä, Tyttökulta, niin
ainahan sä voit hoitaa homman loppuun itsepalvelullasi. Sori, mun
täytyy nyt lähteä. Heippa, nähdään!
Suukko!
Wham! Bang! Thank U, M´am!
Mutta hatunnosto kirjailijalle kaupallisesta
menestyksestä. Hän on osannut iskeä todelliseen kultasuoneen tällä
sepustuksellaan. Kun jopa Suomessa muutama kirjailija pääsee miljoonien
tekijänoikeustuloihin, voidaan vain kuvitella, minkälaisiin ansioihin
Coelho on bestsellerillään yltänyt. Nerokas bisnes- idea!
Mahtaa olla hilloa klitsu täynnänsä!
Kiinnostava kysymys on, hyväksyykö verottaja missään
maassa kuluiksi rahasuoritukset prostituoiduille, kun kirjailija tekee
kenttätutkimusta aiheeseen liittyvään teokseen? Valmis tuote ainakin on
verollinen, se on selvää, mutta miten käsitellään elinkeinotoiminnan
kulujen vähennyskelpoisuus tällaisessa tapauksessa?
Summa summarum: Rakkaus on ennen kaikkea kärsimyksen
lähde. Marian mielipide kirjan alussa on oikea. Ei tämä satu kyennyt
asiaa muuksi muuttamaan.
Vapauta meidät rakkaudesta!
(KESÄKUU 2005)
|